diumenge, 2 d’abril del 2017

En TEO. L'amic de petits i grans



Avui, coincidint amb el Dia Internacional del llibre infantil i juvenil, volem retre homenatge a un del personatges més carismàtics de la nostra infància i que celebra el seu quarantè aniversari.



Estic segura que si us parlo d’un nen curiós, amb els cabells taronges, un jersei a ratlles blanc i blau i un peto carbassa només us pot venir al cap un nom, en TEO, un vailet amb qui des de petits hem aprés coses del món més proper i més llunya, que ens ha acompanyat al nostre primer dia d’escola, ens ha presentat a la seva família, hem vist créixer la seva germaneta, i ens va convidar a conèixer els esports de cara a les Olimpíades de Barcelona.

Un personatge Inter generacional que va néixer l’any 1977 de la ploma de Violeta Denou, pseudònim de Carlota Goyta i Asun Esteban, i que de manera espontània, generosa i molt propera ha reunit al voltant dels seus volums avis, pares i nets.

Jo vull confessar que vaig créixer amb en Teo, i els meus llibres van passar una dècada després a les mans de la meva germana quan em regalar “En Teo i la seva germana” tenia un missatge secret, per això és un dels que més m’estimo.

Ara, Estrella Polar i timunmas ens presenten una edició especial, un regal pels nostàlgics i pels menuts d’avui, com molt bé diu el seu títol En TEO descobreix món. L’amic de petits i grans. En aquest volum inclou quatre dels seus contes “En Teo va amb avió”, “En Teo va al mercat”, “En Teo i els esports” i “En Teo al parc natural”, a més d’un índex final amb els diversos títols de la col·lecció i l’any de publicació.

Una de les coses que més m’han agradat és que a part d’introduir-nos dades sobre el naixement d’en Teo i detalls sobre l’autora, en aquesta edició especial s’ha donat veu a personalitats relacionades amb el món de les lletres on parlant des del cor feliciten en Teo i ens expliquen com han compartit amb ell aquests anys.

M’agradaria destacar el fet que els llibres d’en Teo són únics, el seu format quadrat, els seus dibuixos grans, a color, pintats amb tendresa, els valors que s’amaguen rere petites accions dels personatges, el seu context familiar que conviden a llegir en família.

Crec que estem davant un referent literari i cultural a tenir en compte com a patrimoni de casa nostre. Aquí us deixo les seves primeres planes, retrobeu-vos amb ell i encara que creixeu no l’oblideu.

¡PER MOLTS ANYS TEO!




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada