diumenge, 3 de juliol del 2016

Felices sin un ferrari



Por Ángela Sánchez Vicente


Vivimos en una sociedad enferma y todos estamos enfermos de algún modo sin saberlo. Las multinacionales y las grandes marcas piensan por nosotros y nos incitan a consumir, consumir, consumir y sobre todo a no pensar para nada.

En gran parte, la crisis económica que estamos viviendo la hemos generado nosotros mismos al caer en las manos de empresarios y maestros del márquetin sin escrúpulos.

Y si, ¡Yo también soy victima! Ves un vestido bonito en un escaparate y sientes el deseo de tenerlo y por unos instantes eres feliz e incluso nos gusta generar envidia o admiración ante la mirada de los demás.

¿No nos damos cuenta que vestimos el exterior y nos empobrecemos el alma?

En Felices sin un Ferrari, uno de los títulos destacados de la colección Duomo Sakura nos enseñan a como Vivir con poco es bueno para el alma, o como yo lo llamo, a viajar ligero.

¿De verdad un vestido te va a dar felicidad o son en los momentos vividos con cualquier trapito pero con las personas indicadas lo que nos da la felicidad? ¿La felicidad se “tiene” o se “es”?

Entenderemos el valor del dinero y de las cosas de la mano de Ryünosuke Koike, un maestro budista que nos habla con palabras claras y sin rodeos a la vez que critica fuertemente lo que hacemos día a día sin pensar.

Todos hemos pensado en qué es realmente la felicidad y frecuentemente pensamos que tener eso o aquello nos llenará pero hay que saber que será momentáneo.

¿Cuántas veces te compras algo y luego piensa para qué?

Poco a poco he ido cambiando y he aprendido que es mucho mejor coleccionar momentos y no cosas y que aquello que me hará feliz reside en mi interior y en el amor de la gente que me rodea.

Esto no significa que nunca más compremos nada ni nos demos algún capricho pero todo se debe hacer con cabeza y pensando si realmente lo necesitamos o no y que utilidad le daremos.

Al fin y al cabo no nos llevaremos nada…

Felicitamos desde aquí a Duomo Ediciones por esta maravillosa colección que nos aconseja a replantearnos y reenfocar nuestras vidas.

No hay que ser radical pero siempre se puede aprender un poco.



Viatge d'hivern



Nosaltres mateixos vàrem escriure sobre Jo confesso:és una llarga carta d’amor d’algú que ha hagut de jugar sol durant molts anys, entre llibres vells i secrets inconfessats; d’algú que ha estimat de manera incondicional; d’algú que se sent culpable d’una mort violenta, i d’algú que no entén el mal que recorre la història d’Occident.

La pell de gallina, els pèls com escarpies, un regust amarg a la boca i una plenitud a l’ànima... són només algunes de les sensacions que et queden al cos quan acabes la novel·la”.

És per això que se’ns va esbossar un profund somriure quan vàrem tenir entre mans Viatge d’hivern, la darrera obra del nostre admirat autor Jaume Cabré.

L’obra es construeix a través de catorze contes que tenen un fil conductor molt poderós i intimista que convida a una lectura profunda i reflexiva. Ens produeix molt respecte parlar de les lletres de l’autor doncs a part de que en som lectors apassionats i perdem una mica la objectivitat també planeja en nosaltres la por a no poder transmetre tot allò que ens ha generat.

És un mestre i d’això no hi ha cap mena de dubte o discussió i en aquests contes ens mostra uns personatges històrics trets de la iconografia i les característiques clàssiques i els dóna la guspira necessària per tal de fer-los créixer i relacionar-se d’una manera gens arquetípica.

Hi ha d’altres contes on els protagonistes són construïts des de la base i no desmereixen per res als anteriors, ben al contrari, teixeixen una xarxa completa i interessant per explicar-nos allò que pretén amb una minuciositat i una cura adorable.

La descripció dels espais i les atmosferes estan carregades de colors, de llums i ombres que el converteixen en un teló de fons que traspassa les planes i cobra vida desprenent olors, textures i sensacions molt reals.

De la mà de labutxaca podem retrobar-nos amb aquest gran autor i regalar-nos les tardes de lectura amb un llibre àgil de llegir on la profunditat del ser i qüestions humanes queden molt ben dibuixades i resten latents en el calaixet de la consciència.

L’autor novament traspassa el negre sobre blanc de les lletres per oferir-nos un retrat de la naturalesa humana que no ens deixarà indiferents a no ser que siguem de pedra.

Us animeu a fer el viatge?

Us advertim que no us en penedireu, ja sigueu grans, joves, homes o dones us hi veureu reflectits!