Avui us convidem a una cita amb el nostre bell amic, el
comissari Brunetti, que torna amb les forces renovades i amb l’energia de les
seves millors novel·les.
Amb Sang o amor ens
traslladem al teatre la Fenice de Venecia on la Flavia Petrelli està
aconseguint consolidar-se a la fama i està guanyant seguidors dia a dia. La
fama en l’estat més pur, el contrast de la vida sota els flaixos i la soledat
al seu propi interior, la imatge que mostren els ídols i el que realment són.
Pot una persona traspassar la línia de l’admiració i
arribar a creure que el seu ídol pugui a arribar a ser seu? Com saben els
famosos que els sentiments vers ells van adreçats a la cara que mostren o a
allò que oculten a l’ombra dels focus?
En aquesta línia conflictiva es veurà immersa la Flavia
que rebrà cada dia flors i més flors d’un admirador al seu camerino fins al
punt d’inundar-la en flors, pètals i afalacs... potser al principi s’ho pren
amb certa il·lusió i pensa que valora el seu treball però poc a poc s’adonarà que
ella és l’objecte de l’obsessió d’un pertorbat.
La persecució per tota la ciutat farà que la paranoia de
la cantant sigui cada dia més cartera però juntament amb l’ataca a persones
properes a la diva l’esgarrifaran fins al punt de perdre el control de la seva
pròpia vida.
Qui la pot ajudar?
El seu amic de la infantesa, el comissari Brunetti
desplegarà tot els dispositius que té a l’abast per tal de calmar-la fins que
veurà que el cas és molt més greu del que pot imaginar.
Rere la careta o l’interrogant de la identitat de
l’assetjador s’amaga una persona obscura, sinistre i un tant dement. Una
persona que ha convertit la seva vida en una fantasia protagonitzada per la
Flavia.
De la ploma de la Donna
Leon torna a relluir un best seller on la trama detectivesca, les escenes
teatrals i l’amistat es donen la mà d’una manera natural, casual i desenfadada.
És un ritme narratiu àgil, lleuger i frecs que fa que sigui una lectura que es
llegeix en un tres i no res, que desperta interrogants i la necessitat de respondre’ls.
Gràcies a Edicions
62 la col·lecció de títols protagonitzats per aquest jovial comissari creix
de manera quantitativa i qualitativa. És impossible llegir només una novel·la
d’aquest protagonista doncs amb el temps ha esdevingut una mena d’Hercules
Poirot, Miss Marple, o els grans mestres del misteri que brollen de grans
plomes.
Fins al moment podreu trobar títols com “Mort a la Fenice”,
“Mort en un país estrany”, “Vestit per Morir”, “Mort i judici”, “Acqua alta”, “Son
Profund”, “Contactes a les altes esferes”, “Un mar de problemes”, “Justícia
uniforme”, “Proves falses”, “Sang a les pedres”, “Noblesa obliga”, “Sense
Brunetti”, “Carn de Canó”, “Les joies del Paradís” i “Mort entre línies” fan
d’aquesta col·lecció un indispensable de la novel·la negra.
Esperem que aquesta gran dama de les lletres torni a la
seva estimada Barcelona a veure si la cacem per tal de demanar-li que ens signi
la seva obra.
La seva gentilesa, educació i proximitat amb els seus
lectors la fan especial i admirable.