dilluns, 12 de març del 2018

Loca




Tenemos entre manos la primera entrega de la trilogía que nos presenta Chloé Esposito "Loca Mala Peligrosa". Loca, un título muy revelador para una entrega de presentación.

Tras una portada sencilla, con glamour y que anuncia peligro nos encontramos con una protagonista histriónica, complicada, que se presenta como la copia defectuosa de su hermana gemela, una joven sin suerte, con un futuro incierto y con un gran sentimiento de inferioridad, sin mencionar que parece que el mundo está en su contra y todo le sale del revés.

Alvie ha perdido su trabajo, sus compañeros de piso la echan y la única salida que tiene es ir a ver a su hermana Beth a Taormina, Sicilia, su espectacular marido y su hijo que aún no conoce.

Si Alvie ya tenía envidia de su hermana lo que descubrirá de ella en pocos días la dejará atónita y más loca de lo que ya empezaba a estar.

Una historia en dos tiempos, Alvie recuerda y nos presenta así su pasado, su relación con su gemela y con su madre, mientras que en el presente y en el devenir de una semana su vida cambiará trescientos sesenta grados y la llevarán a ser Beth.

La autora juega con el tempo pausado al hablar de la vida de Alvie cuando era pequeña, pero aprieta el acelerador cuando nos cuenta la actualidad, como se tiene que ir adaptando a las circunstancias y como acaba disfrutando de ellas.

 Una novela llena de giros argumentales, sexo, hombres impresionantes, asesinatos, sangre, la Cosa Nostra, mentiras y envidia, llevarán a nuestra protagonista a cruzar la línea del poder, del miedo, del dinero y de la traición. Ni los buenos son tan buenos, ni los agoreros son malos de por sí.

Planeta nos presenta a nuestra protagonista como indomable, inestable e inolvidable, pero al llegar al final de esta locura descubrirá que también es muy vengativa y que a pesar de hacer cosas terribles es fácil comprenderla y sentir lástima de ella y al mismo tiempo preferir no encontrarnos-la, sé que suena a locura, pero esta novela entra en la oscuridad del alma de una persona despreciada desde el mismo momento en que nació, con un interior oscuro lleno de ira y rencor.

Una visión bastante psicológica de un personaje que entra en una espiral de violencia de la que no podrá, o más bien no querrá salir.

Quedan muchas incógnitas por responder, pero si el primer título define fuerza la novela no me puedo ni imaginar que nos espera en "Mala" y "Peligrosa".

Altamente adictiva, mucho más de lo que me esperaba, picante, negra y psicológica. Con personajes bien definidos y que nos muestran sus dos caras, a muchos de ellos los abandonaremos por el camino y muchos otros nos serán presentados.

Boja



Tenim entre mans la primera entrega de la trilogia que ens presenta Chloé Esposito “Boja Malvada Perillosa”. Boja, un títol força revelador per una entrega de presentació. 

Rere una portada senzilla, amb glamur i que anuncia perill ens trobem amb una protagonista histriònica, complicada, que es presenta com la copia defectuosa de la seva germana bessona, una jove sense sort, amb un futur incert i amb un gran sentiment d’inferioritat, sense mencionar que sembla que el món està en contra seva i tot li surt del reves.

L’Alvie ha perdut la feina, els seus companys de pis la fan fora i l’única sortida que te es anar a veure la seva germana Beth a Taormina, Sicília, el seu espectacular marit i el seu fill que encara no coneix.

Si l’Alvie ja tenia enveja de la seva germana el que descobrirà d’ella en pocs dies la deixarà estorada i més boja del que ja començava a estar.

Una historia en dos temps, l’Alvie recorda i ens presenta així el seu passat, la seva relació amb la seva bessona i amb la seva mare, mentre que en el present i en l’esdevenir d’una setmana la seva vida canviarà tres-cents seixanta graus i la portaran a ser la Beth.

L’autora juga amb el tempo pausat al parlar de la vida de l’Alvie quan era petita però prem l’accelerador quan ens explica l’actualitat, com s’ha d’anar adaptant a les circumstàncies i com acaba gaudint d’elles. 

Una novel·la plena de girs argumentals, sexe, homes impressionants, assassinats, sang, la Cosa Nostra, mentides i enveja, portaran a la nostra protagonista a creuar la línia del poder, de la por, dels diners i de la traïció. Ni els bons són tan bons, ni els malastrucs són dolents de per sí. 

Columna ens presenta a la nostra protagonista com indomable, inestable i inoblidable, però quan arribeu al final d’aquesta bogeria descobrireu que també és molt venjativa i que tot i fer coses terribles és fàcil comprendre-la i sentir llàstima d’ella i alhora preferir no trobar-nos-la, sé que sona a bogeria, però aquesta novel·la entra en la foscor de l’ànima d’una persona menyspreada des del mateix moment en que va néixer, amb un interior fosc ple d’ira i rancúnia.

Una visió força psicològica d’un personatge que entra en una espiral de violència de la que no podrà, o més aviat no voldrà sortir-ne pas.

Queden moltes incògnites per respondre, però si el primer títol defineix força la novel·la no em puc ni imaginar que ens espera a “Malvada” i “Perillosa”.

Altament addictiva, molt més del que m’esperava, picant, negra i psicològica. Amb personatges ben definits i que ens mostren les seves dues cares, a molts d’ells els abandonarem pel camí i molts d’altres ens seran presentats.

Us deixo les seves primeres planes per presentar-vos l’Alvie.