Aquest còmic ens explica la historia del rocker Eric Draven i la seva futura dona Shelly els quals són assassinats violentament pocs dies abans del seu enllaç. L’assassinat es situa a la nit del diable, nit abans de Halloween. Un any després de la mort de la parella un corb retorna al noi a la Terra per tal que pugui desenvolupar la seva sanguinolenta i despietada venjança. L’Eric retorna amb l’inmortalitat, una força sobrenatural i la protecció del corb que esdevé el seu mentor guiant-lo al camí entre la mort i la vida.
El mal que li han fet no quedarà saldat fins no sotmetre i acabar amb el rei del crim i els seus seguidors.
Al còmic podem veure tristesa, fúria, desolació, el buit que genera una mort alhora que veiem un retorn violent a la Terra amb set de venjança. Els passatges on el protagonista recorda la seva vida amb la Shelly abans del fatídic assassinat dibuixats amb un to grisós que acarona les siluetes i les omple de llum contrasta amb les escenes de violència retratant a grans pinzellades i cada cop més gruixudes una historia amb nervi, molt accelerada i amb el contrast blanc i negre molt marcat.
És com si el gris fos evocatiu i el blanc i negre no entengués de matisos, ell els vol veure pagar el que han fet el més aviat possible i que pateixin el màxim tal i com ell ho ha fet, donant significat al seu punt i apart a la seva experiència vital. L’alegria i l’euforia versus l’ira i la venjança. El passat enfront el present en un combat entre el positiu i les esperances i el negatiu i la condemna eterna.
El més valorable del llibre és que sota cap concepte s’han fet servir ordinadors ni tecnologia, l’obra ha estat feta íntegrament a paper i tinta, fins i tot el rotulat original. Com el mateix J.O’Barr declara, “la tecnologia destrueix l’art”.
L’ànima de J. O'Barr, autor de “The Crow” publicada per Glènat queda atrapada en el dolor que ell mateix va experimentar davant la pèrdua de la seva parella atropellada per un conductor begut. Poc després d’unir-se a la Marina alemana va treballar en aquesta novel·la com a mètode per tractar la seva ira i impotència davant la situació que vivia i per tal de transformar allò que li passava en una obra que es considera un clàssic del còmic modern, quedant palès en el fet de ser la novel·la gràfica independent més venuda de tota l’historia amb més de quatre milions de còpies pul·lulant arreu del món.
També reconeixem l’obra pel desgraciat accident que va patir Brandon Lee a la filmació de la pel·lícula “The Crow” on una pistola carregada arriba a mans del repartiment i el que havia de ser una escena important per la filmació va acabar commocionant al món de la cultura audiovisual.
Aquesta obra és reconeguda per fets dispars però que conflueixen en dos sentiments, el dolor dels que l’han feta i l’admiració que ha despertat la historia per la transició de fet tràgic a èxit de vendes.
Rescatant una frase de Voltaire: “Un li deu respecte a la vida. A la mort li deben tan sols la veritat”.