dimarts, 21 de juny del 2016

La leyenda del Hechicero. El Aprendiz



Hoy presentamos lo que parece ser la introducción con todo lujo de detalles de la apuesta juvenil del momento de manos de Planeta.

Lo que nació en un programa de escritura se transformó en una fiebre lectora en busca de un substituto para aquellos que adoraron las aventuras de Harry Potter y su mundo lleno de magia y que seguro disfrutaron con la epopeya de Frodo Bolsón, más de seis millones y medio de lectores lo descubrieron en wattpad, una trilogía que sorprenderá mágicamente.

Aquí nace La leyenda del Hechicero con su primera entrega El aprendiz, subtitulo que ya no podremos aplicar a su joven autor, Taran Matharu, dado que en este volumen que hace de gran presentación a un mundo nuevo y a nuevos personajes, nos muestra su valía y una proyección hacia el gran dominio de la pluma.

Siempre que me enfrento a una lectura juvenil me da reparo pensar que la visión de alguien adulto pueda modificar la esencia real de la novela, es por ello que intento dejar los prejuicios en la puerta y centrarme mucho en la historia y en su futuro público.

La primera sorpresa que me he llevado ha sido al sacar la sobrecubierta de la novela y encontrar escondido como si se tratará de un secreto el mapa de Hominum, una vasta tierra que descubriremos junto a Fletcher, un joven herrero cuyas aspiraciones parecen truncadas a un destino marcado hasta que descubre la posesión de un don muy especial, puede invocar demonios de otro mundo, un don que generalmente recae en la clase alta de la sociedad.

Así que viajará hasta la Academia Vocans donde se educará para poder ser un gran hechicero y poder defender su mundo de los orcos. Cada personaje tiene su demonio invocado y los hay de distintas categorías: ácaros, lutras, alcaudones, salamandras, leñosos, vúlpidos, cánidos, félidos, anúbidos, gólems, hidras, grifos y minotauros.

Cada uno de ellos aportará diferencias a la narración mostrando diferentes poderes y relaciones entre ellos.

La vida en la Academia es complicada, sus compañeros no se lo pondrán nada fácil, Los gemelos Forsyth le harán la vida imposible, Sylva, una elfa, intentará buscar una alianza para con su pueblo aunque para ello deba ser traicionera con aquellos que le tienden una mano.

Fletcher se encontrará en medio de fuerzas poderosas con un único amigo para ayudarle, su demonio Ignatius. Cuando todo el mundo ha movido sus fichas del juego, nuestro protagonista deberá decidir de qué bando está, el destino de un imperio está en sus manos...

Solo le voy a dar un pero y es que la narrativa, tratándose de una novela de ficción y aventuras es bastante pausada y muy lineal, no hay muchos giros inesperados ni una gran acción trepidante, creo que el autor se recrea en esta  primera entrega para crear al milímetro el nuevo mundo y sus protagonistas.

Una lectura ideal de cara a estas vacaciones, para mentes inquietas y si no me creéis aquí os dejo sus primeras páginas que os invitaran a descubrir lo que se esconde en la magia y sus sombras.




L'elefant desapareix

Per Raúl Gotor



Editorial Empúries Narrativa ens torna a portar una nova joia de Haruki Murakami. Després de la publicació de llibres com “De que parlo quan parlo de córrer”, “Desprès del terratrèmol”, “Underground”, “Homes sense dones”, “Escolta la cançó del vent” i “Pinball, 1973” que podeu trobar a la mateixa editorial per tal de poder delectar-vos amb la narrativa d’un dels millors escriptors actuals japonesos que existeixen al panorama literari.

Aquesta vegada és el torn de L’Elefant desapareix un recull de 17 contes que Marukami va escriure a la dècada dels 80 i que entrat el Segle XXI van formar, tres d’ells, una adaptació teatral amb grans elogis de crítica. Durant aquests disset relats ens trobem amb un Murakami tal i com el coneixem de sempre i en el que apareixen tots aquells elements que sempre són recursos propis de l’autor: personatges solitaris, emocions a grans nivells de mesura, música, menjar i surrealisme...

Personalment les temàtiques que més m’han agradat, ja hagin sigut pel seu absurd o per la bona historia que es teixia han sigut el tractament de la son que es fa en el conte  d’una dona que perd la capacitat de dormir i rumia amb la vida i la mort. O aquella que parla d’un nan que balla de forma increïble, on la realitat es difon en un relat molt atraient.  Hilarant ha sigut la història d’una parella que els agafa un atac de fam mentre conversen d’un atracament, que fa que junts a les dues de la matinada pensin en atracar ells mateixos un McDonalds. 

Tal i com he dit, la fantasia i la filosofia que tenen els protagonistes d’encetar la vida d’una manera (siguem realistes) igual que nosaltres i la prosa de Murakami fan que aquesta il·lusió tingui una relació directa, en realitat, amb la nostra quotidianitat. Sincerament no em preocupa mai que les històries de Murakami no tinguin un fil concret o acabin d’una manera abrupta. La vida és així, sense principi, nus i desenllaç, caòtica i extraordinària.

Murakami ens torna a mostrar que Orient i Occident son diferents en moltes coses però semblants ens altres. La seva prosa totalment minimalista i les reiteracions en tots els seus contes fan que el lector tingui plena consciència del control que l’escriptor està exercint ja no només a l’obra sinó en el lector mateix. La ficció i la realitat sempre es donen la mà amb prosa plena de simbolisme que fa que la lectura sigui agradable o angoixant segons l’interès del propi Murakami.

Perfecte per tots aquells amants de Murakami que esperen en candeletes la seva propera obra, per tots aquells que potser una historia massa llarga amb aquests simbolisme se li fa pujada i prefereix llegir contes curts per tal d’assaborir-los millor. 

Però, sobretot, un llibre dedicat a tots aquells que no només llegeixen sinó que aprofundeixen amb allò que estan llegint i es formen una construcció totalment innovadora vers la seva pròpia existència. 

Crec que la finalitat d’aquests 17 contes són precisament això, que el lector emprengui la seva rutina amb una mirada molt més màgica que faci que el dia a dia sigui molt més d’un mateix. Gaudiu-los