diumenge, 3 de gener del 2016

Bolets. Mini receptaris



Per Maria Valle Viña

Preparats per llepar-vos els dits? Cossetania Edicions ens apropa quatre mini receptaris de diferents temàtiques (Bolets, melmelades casolanes, ratafies i coques i pastissets) i totes a un preu molt econòmic. 

Per anar obrint la gana tenim el primer mini receptari sobre els Bolets on hi trobem tot un repertori de plats elaborats amb bolets de tot tipus. Un ventall de gustos i aromes de boscos tardorencs i prats de primavera. Hi trobareu des de pastes, arrossos, amanides, coques, pastissos salats, fins a ous, carns i fins i tot peixos. Receptes per fer a casa, amb base clàssica i tocs d’actualitat. 

Però tot i ser un “mini” receptari, a més de les receptes hi trobem una introducció de l’autora on ens parla de les seves experiències amb els bolets i on ens explica les característiques dels bolets que trobarem a les receptes. 

Mariona Quadrada l’autora, és de Reus, el 1984 va crear l’escola de cuina Taller de Cuina Mariona Quadrada a Reus i, des de llavors, es dedica a la docència culinària. Ha publicat més de quaranta llibres de cuina, ha participat en múltiples projectes per a institucions, programes de ràdio, televisió i escriu articles per a diverses publicacions. Actualment continua la tasca culinarioeducativa i segueix recollint les seves experiències en llibres com el que avui us presentem. 

En Josep Borrell es l’encarregat de la fotografia, estudià disseny i fotografia. S’ha encarregat de la il·lustració fotogràfica de guies i llibres de literatura, art i gastronomia. Ha publicat fotografies en portades de revistes d’arquitectura, fotografia i moda, i ha il·lustrat, també, catàlegs d’art. 

Per acabar us deixo una recepta molt senzilla que podreu fer en 35 minuts “Coca de Rovellons i botifarra negra”:

Ingredients: 1 planxa de pasta de pizza, 1 botifarra negra, 300 g de rovellons, 6 tomaques, all, julivert, oli i sal. 

Elaboració: Ratlleu les tomaques i fregiu-les en una paella amb oli i sal. Un cop feta la salsa, deixeu-la refredar una mica abans d’aplicar-la. Estireu la pasta de pizza al damunt d’una llauna enfarinada o amb un paper antiadherent. Unteu-la amb força tomaca, els rovellons ben fets, sal i oli i coeu-ho al forn a 180ºC durant 15 minuts. Traieu la pizza i escampeu-hi ‘all i el julivert trinxats i la botifarra negra a talls. Poseu-ho al forn 4 o 5 minuts més. La podeu servir amb una amanida d’escarola. 

Bon profit! 


En la red



Titania en su colección sombras nos presenta la primera entrega de la serie Hacker, Una historia de secretos y pasiones que no te dejará indiferente. "Una gran serie para los fans de Sylvia Day, E.L. James, y J. Kenner”.

En la red es el título de esta primera entrega donde se nos presentan los personajes y las relaciones que se establecerán entre ellos y como sus vidas y sus mundos confluirán como un choque de trenes de alta velocidad en la ciudad de Boston.

Meredith Wild está a punto de seduciros con una pareja apasionante. Su narrativa es fluida, conquista al lector que no puede dejar de leer y lo hace caer en su red.

Nuestra protagonista se llama Erica Hathaway, una joven luchadora, que desde la soledad desde la pérdida de su madre a mostrado al mundo su carácter y su sueño de triunfar, recién graduada en la Universidad de Harvard y con su propia empresa en internet, en la que comparte responsabilidades con Alli su mejor amiga y relaciones públicas y Sid Kumar quien ha diseñado la página y se ocupa de los problemas técnicos.

El futuro de la empresa dependerá de si consiguen financiación para poder expandirse y crecer, en el trámite de conseguir los fondos Alli recibe una oferta de trabajo y se marchará a Nueva York, dejando a Erica al frente de la empresa con la ayuda a ratos de Sid.

En esta búsqueda Erica conocerá a Max, un hombre que parece interesado en la financiación y a Blake Landon, un hombre que la pone nerviosa y que decide pasar del proyecto, aunque no de ella. Dos hombres que rivalizan en todo y que están a punto de chocar de nuevo.

Entre ellos nacerá una relación explosiva, sensual, vibrante y complicada. Secretos que irán apareciendo a la luz a medida que estos dos jóvenes cabezotas perderán el corazón por el camino y complicaran su historia personal y profesional.

Blake, fue un hacker que creo un programa que lo transformo de delincuente a millonario, un hombre capaz de decidir lo que quiere e ir a por ello sin pestañear y pisando a todo aquel que se entrometa.

Mientras seguimos la evolución de esta pareja y el proyecto de Erica en la red, la autora nos presenta a personajes que dan giros a la historia, por ejemplo a Heath el hermano de Blake, Sophia una arpía de mucho cuidado y parte de la familia de Erica que aparecerá y a la par de ser una sorpresa aparentemente grata destruirá parte del alma de Erika.

Él es un controlador nato y ella es recelosa con la confianza ¿Podrá Blake ceder el dominio aunque sea un poco? ¿Podrá Erica confiar en él y no solo en cuerpo sino en mente?

Esta novela es solo el preámbulo de lo que nos espera, su autora ya ha publicado cinco títulos de esta saga y quien sabe cuántas más habrá.
Afortunadamente solo tenemos que esperar unos pocos días para poder encontrar en las librerías el día dieciocho de este mes de la segunda entrega de esta saga bajo el título “Sin red”.