divendres, 22 de gener del 2021

Sol de sang

Avui us presento una novel·la breu d’un autor que ens acostuma a deixar-nos gelats amb les seves trames negres, potser es degut al fred de Oslo, però en Jo Nesbo sempre aconsegueix deixar-nos amb ganes de noves histories.

Fa un temps us vàrem presentar “Sang a la neu” i avui arriba la segona entrega de la seva sèrie “ Sicaris d’Oslo” amb el títol Sol de sang que ens presenta Proa. Lluny ens queda el nostre estimat Harry Hole, però el nostre nou protagonista no decep gens.

La seva portada és molt freda, un bosc on no para de nevar i un home fugint, corrent, que no ens mostra res més que la seva esquena, un paratge desolador on el lector el persegueix amb la mirada i es pregunta on arribarà i que està deixant enrere.

Jugant amb el blanc i el negre només destaca el títol amb el color vermell de la sang, un color molt apropiat tant pel títol com per la historia que estem a punt de descobrir, sense oblidar-nos de la gran tasca de traducció de Laura Segarra Vidal.

Ulf és un home que fuig, que té els dies i les hores comptats, no hi ha refugi possible però ell ho intentarà.

L’Ulf és un sicari, o això és el que creu tothom, és un pare que intenta aconseguir diners per salvar la vida de la seva filla que pateix leucèmia, quant el culpen d’un crim ell no ho desmenteix i així passa a ser el cobrador de “El pescador” el rei del crim organitzat d’Oslo.

Un dia l’Ulf creu que ha trobat la manera de aconseguir els diners i enganya a El Pescador, però ningú pot enganyar-lo i seguir viu, a partir d’aquest punt fuig sense rumb ni direcció fins que arriba a l’altiplà  de Finnmark, un lloc força inhòspit on la natura és un protagonista en si mateixa, on viuen pescadors i ramaders de rens, on els diversos cultes antics són vius i la societat és molt tancada.

Dit en altres paraules un lloc solitari per perdre’s del món, encara que potser el nostre protagonista no ho aconsegueixi.

Estem davant d’una novel·la força breu, amb un tempo dinàmic, narrada en primera persona fet que ens ajuda molt a comprendre la por i la dualitat de sentiments de l’Ulf, amb unes descripcions molt acurades i amb un fina que no es ven bé un final.

Abans d’acabar m’agradaria reflexionar sobre el seu principi, unes breus línies on el propi protagonista es pregunta quin és el principi real de la historia. Això us ho deixo a cada un de vosaltres.

Gaudiu de la lectura.

dijous, 21 de gener del 2021

Secretos y amenazas

¿Sabéis lo que es un suspiro? Un especio entre la nada, un punto de inflexión… en definitiva lo que me ha durado la última novela de Diana Palmer que nos presenta HQN en formato de bolsillo.

Creo que me he leído casi todas por no decir todas las novelas de la autora, me gusta como mezcla una trama negra estilo thriller con un romance y con unos paisajes idílicos.

En esta ocasión  viajaremos a Texas en Secretos y amenazas donde Jon Blackhawk trabaja para el FBI, Jon es un personaje arraigado a sus raíces nativo americanas y a su vez es un hombre moderno, muy inteligente y que adora a su familia.

Su asistente (que no hace café) es Jocelyn Perry, llevan trabajando juntos casi cinco años juntos y son una maquina bien engrasada, uno sabe lo que piensa el otro e incluso son capaces de terminar la frase del otro.

Entre ellos hay algo especial aunque Jon no ve más allá de sus narices y se niega a dejar la soltería, mientras que Joceline  esconde un secreto que la obliga a poner una barrera entre ellos y a dedicar todo su tiempo y energía a su hijo pequeño siendo madre soltera.

Todos saben una versión de la historia, pero la historia no es siempre la que se cuenta, aunque por ello haya de pagar que la tachen de fresca entre otras cosas.

Jon lleva casos complicados y que suelten al hombre que mató a su cuñada y a su sobrina le pone una diana en la espalda, aunque no siempre todo es lo que parece y quizás el arma que le apunta la controle alguien inesperado.

Todos están en el punto de mira y cuando Jon ve la muerte muy de cerca se lleva a Joceline y a su hijo a su rancho para protegerles, pero quizás el intentar protegerla de una bala la hiera en su corazón descubriendo sus mutuos sentimientos y el gran secreto.

En esta historia hay que seguir con mucho cuidado los hilos que se van entrelazando en el caso criminal y así descubriréis que la maldad y la venganza es un plato que se sirve frio pero que la inteligencia de una mujer suspicaz cuando amenazan a los que más quiere es muy poderosa.

La prosa es rápida, adictiva, no puedes dejar de leer y aunque hay pistas muy claras y el lector llega al final mucho antes que la propia novela vale mucho la pena leerla.

Sus personajes secundarios son variopintos y he de remarcar a la madre de Jon quien quiere casarlo como sea con alguna cabeza hueca y que se presenta como una mujer dura y complicada pero que acaba descubriendo su propio secreto y mostrando una personalidad que el lector no espera.


Me gustaría explicaros muchas cosas, solo os diré que el hijo de Joceline es absolutamente maravilloso y os va a robar el corazón.

 

dimecres, 20 de gener del 2021

Dies que són història

Per Àngela Sánchez Vicente

Encetem un any nou amb ganes de deixar enrere el fatídic 2020.

Si hi ha quelcom que ha marcat la història moderna a nivell global és sense cap mena de dubte la pandèmia que ens va confinar i que encara avui en dia campa pels carrers i amb factures ben elevades.

Aquesta primavera passada ens vàrem fer experts en virus, en mesures de seguretat, en vacunes...

Xifres i balls de números que posaven les nostres vides en stand by en l’època en que vam ser una Catalunya Confinada.

Poc havia passat des de l’any nou que vàrem sentir parlar d’un virus de propagació exponencial a Wuhan però ens queia molt lluny, al Febrer ja es remenava per Itàlia i la por a que arribes es va instal·lar en nosaltres i a l’iniciar el març ja teníem a la península els primers casos.

Tots recordem que fèiem quan el 13 de març el President del Govern decretava l’estat d’alarma i el corresponent confinament domiciliari.

Des de llavors vàrem replantejar els nostres dies i les nostres rutines. Treballar des de casa va ser una solució, aprendre cuina i fer gimnàs també van matar forces hores, parlar amb veïns i fer trucades als amics feien que l’aïllament social no fos tan dur i també vàrem redescobrir passions a les que no els hi dedicàvem temps.

Sortir a comprar al supermercat o a la farmàcia eren epopeies i tràmits bancaris es varen transformar en gestions online.

Les noticies no eren bones i teníem que ajudar-nos entre tots.

Avui encara la pandèmia està rebel però si voleu tenir un testimoni gràfic de tot el que s’ha viscut us recomano el llibre fotogràfic Dies que són historia a càrrec d’en Xavier Bertral i amb pròleg de Xavier Antich.

Sembla mentida tot el que hem passat i tot el que encara ens queda però aquest llibre és un tribut a aquests dies de confinament més sever en que tots vàrem fer l’esforç per els altres i per nosaltres mateixos de veure la vides amb una visió renovada i amb molta cura.

Realment les fotografies de David Airob, Samuel Aranda, Cèlia Atset, Cristina Calderer, Enric Fontcuberta, Ferran Nadeu, Santi Palacios, David Ramos, Anna Surinyach i Pere Virgili ens transporten a uns dies que ens costarà oblidar.

Masses morts, malalts, soledat, sentiments trobats...

De la mà d’Edicions 62 podeu gaudir de les fotografies que per si soles expliquen la història d’uns dies que han marcat el decurs de les nostres vides.

No oblidem aquests dies i seguim-nos cuidant.  

Per refrescar la memòria res millor que aquestes fotografies que valen molt més que mil paraules.

Reals, dures, sensibles... Impactants i impressionants.


dimarts, 19 de gener del 2021

La muerte que respiras

Lola P.Nieva es una autora que nos cautiva historia tras historia no solo con la serie “Los tres nombres del Lobo” formada por “Los tres nombres del Lobo”, “Tras las huellas del Lobo” y “El último aullido”, sino también con títulos individuales como “Esclavo de tus deseos”, “Bruma azul”, “Meretrice” y “La perla del agua”.

Que voy a decir, soy una incondicional de su pluma, sus historias muestran un telón histórico profundo y muy bien trabajado donde nada sobra y nada falta, da la información suficiente para que el lector sienta y respire el ambiente de la época donde nos envía casi sin avisar y transforma el contexto histórico en un personaje en sí mismo sin caer en el exceso que podría desviar la atención del lector o aburrirlo.

El título que os presento hoy me ha llevado a uno de los lugares y a una de las épocas de la historia que más me gusta y me fascina, el Antiguo Egipto.

La muerte que respiras se presenta con una portada evocadora llena de magia y simbolismos, dos perros simbolizando a Anubis, guardián de las tumbas de los faraones y señor de los cementerios, uno de los Dioses más antiguos y morador de la muerte y de la vida en el más allá.

La portada nos muestra así la entrada a la tumba de alguien importante protegida no solo por Anubis sino por un halo de misterio lo que se suele transformar en una maldición para todos aquellos que la profanen.

En esta novela que nos presenta Ediciones Martínez Roca viviremos una historia en dos líneas temporales, la primera nos llevará a la ciudad de Luxor en el año 1925 donde un arqueólogo Zaid Nasser quiere romper la maldición de la tumba del gran faraón Tutankamón y así escapar de la muerte a la que ha sido condenado pero para ello deberá llegar al principio de la historia, a descubrir dónde, cómo y cuándo empezó la maldición para así poder romperla.

Este hecho nos llevará a Tebas en el año 1327 a.C, una época donde surgen muchas preguntas y donde conoceremos a una mujer, Selkis, que nació con la marca de un escarabajo y cuya vida corre peligro dado que será víctima de una sombra que intenta matarla.

Varios asesinatos muy cuidadosos y pulcros llevaran a nuestro investigador a resolver varias preguntas y a su vez a hacerse de nuevas.

No puedo desvelaros mucho más dado que el entretejido de esta novela es apasionante, la prosa de la autora es muy afilada y se adapta a los personajes y a la época, el ritmo es vital y nos da alguna sorpresa con giros inesperados.

Como todas sus novelas siempre consigue dejarme con ganas de más y esta vez me ha gustado mucho una de las frases de la contraportada que quiero compartir con vosotros.

“La muerte no olvida un aliento, da igual las veces que nazcas. ¿Te atreves a respirarla?” 


 

dilluns, 18 de gener del 2021

La casa del cementiri de cotxes

Per Àngela Sánchez Vicente

Avui us presentem una obra juvenil per tal d’amenitzar la tornada a les aules en un any ben particular.

Com sempre ens proposem en cercar per als joves que comencen a llegir de manera voluntària llibres de qualitat escrits per autors que respecten als eu públic i que els ofereixen obres adequades a l’edat i alhora amb unes trams que els agradin i els convidin a créixer.

De la mà de l’Arturo Padilla incorporem un èxit més en literatura juvenil a la nostra pagina.

És un autor que d’una simple premissa enganxa al lector alhora que ajuda als joves a crear-se l’hàbit de la lectura ja que la seva intriga convida a llegir més i més i alhora els comença a crear l’hàbit lector que és tan sa pel cos, la ment i les emocions.

Amb l’obra que avui ens presenta titulada La casa del cementiri de cotxes ens traslladem a una obra plena d’intrigues i d’uns personatges que ens encisaran cadascun per les seves particularitats.

Fem un salt i de repent estem a un bosc amb cinc amics que es perden en una sortida de cap de setmana i el que sembla que pot ser el seu únic refugi resultarà ser d’allò més tètric.

Es tracta d’una casa abandonada envoltada de cotxes desballestats.

L’aspecte de per si resulta esfereïdor però la por es posarà als seus cossos i es pintarà a les seves cares en quan sàpiguen la llegenda urbana que circula en la que es narra que un nen es va perdre també en aquell bosc i que des de llavors vivia en una masia abandonada i matava als que per allà gosaven a passar i els destrossava els cotxes.

Tot molt intrigant però és l’únic refugi que tenen a l’abast.

Què faran aquest cinc amics?

Cadascun amb el seu caràcter ben marcat tindran la seva opinió.

Òbviament no us revelarem que passarà però si us assegurem que és interessantíssim i que enganxa des de les primeres planes fins al seu final en una aura tenebrosa i misteriosa que no decau en cap moment.

Què hi ha de veritat en aquesta llegenda?

Gràcies a l’aposta de Fanbooks per aquesta obra ho podreu descobrir!

No el deixeu escapar i si les lletres d’aquest autor us agraden us recomanem també la lectura de les seves obres anteriors com “Ombres a la foscor”.

Totes elles ben diferents però amb el segell de qualitat de l’autor.

Imprescindibles! No deixeu escapar aquesta història!



 

divendres, 15 de gener del 2021

Tan bonito que es verdad

Hoy os quiero recomendar a una autora que ha sido una grata revelación para mí, Ana Forner quien nos presenta Tan bonito que es verdad, un título que se esconde tras la fotografía de un fotógrafo quien a su vez está fotografiando algo que en cierta manera se refleja más en su expresión y en su mirada que en el objetivo de la cámara.

¿Qué es lo que delata lo que capta con su cámara a que a simple vista parece no ver?, la respuesta a esta pregunta es más un quién que un que, así que mejor empecemos desde el principio.

Nuestro fotografo es Nick Klain un joven que vive para y por su fotografía y su arte, un hombre dedicado al mundo de la moda con un fuerte miedo al compromiso, a que lo cambien, a perderse a si mismo, así que lleva una coraza impenetrable en su corazón aunque tiene una debilidad.

La debilidad se llama Ada, ella forma parte de su equipo, es maquilladora y peluquera, su carácter es tranquilo y en el fondo de su corazón siente algo profundo por Nick pero no cree merecerlo ni estar a la altura, así que aguanta sus desplantes, sus malos modos y es absolutamente profesional.

Esta manera de ser de Nick no es más que su manera de mantenerla alejada, él ve en ella más de lo que muestra, él no quiere caer en la tentación y ella no es lo suficientemente valiente como para demostrar sus sentimientos.

Todo un tira y afloja, malos entendidos, indecisiones, errores que los llevará a ambos a caer en la tentación, ambos vivirán en su burbuja particular pero Nick seguirá con sus miedos y aunque poco a poco los va superando sigue sin ver lo que tiene delante.

Por otro lado Ada crecerá como mujer, lo que Nick ya sabia florece en ella mostrando un fuerte carácter y la capacidad de no perder la esperanza en su deseo de conseguir de Nick todo y no solo un pequeño espacio en su corazón.

Booket nos presenta una novela dividida en cuarenta y seis capítulos y un epílogo, narrado a dos voces mostrándonos la visión de ella y la de él y facilitando así llegar a tener una empatía con los protagonistas y descubrir el mundo en el que viven.

La prosa es ágil y adictiva y el tempo es sostenido con pequeños momentos más rápidos que le dan  actitud a la historia.

Sus personajes están construidos de una manera sólida y los secundarios son un refuerzo excelente para comprender el mundo de él y el de ella.

Por descontado estamos ante una historia romántica con todas las letras y sus momentos que hacen subir los termómetros en estos días tan gélidos.

No la dejéis escapar, ante vosotros se abrirá la mejor fotografía del romanticismo y del corazón.